reklama

Mojich 20 rande z Pokecu

"Včera som ti neodpísal, lebo som bol na rande s dievčinou, s ktorou sa stretávam už dva týždne. Asi si ju vyberiem," znie veta Martina z Bratislavy dva dni po našom rande, kde túto slečnu akosi zabudol za celý večer spomenúť, rande, ktoré sa navyše skončilo francúzákom.. WTF? Seriously, WTF? Po tejto vete som zavrela Pokec, a odvtedy sa doňho neprihlásila. Celá táto etapa môjho hrôzostrašného roku 2010 začala tvrdohlavosťou, kedy som si napriek početným varovaniam a niekoľkým prízvukovaným zákazom dupla: "Každý muž stojí za spoznanie a každý spôsob zoznamovania stojí za vyskúšanie; nebudem si namýšľať, že som niečo viac. Nemôžem predsa zavrhnúť niečo, čo som nevyskúšala."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Rozchod (kopačky) po rokoch spoločného nažívania je najhorší pocit na svete. Čokoľvek vás však napadne vo chvíľach depresie, zúfalstva a morálneho rozkladu, po týždňoch a mesiacoch kedy čakáte, kedy vás to konečne prejde, prosím vás, nezakladajte si konto na Pokeci. Pokec je džungľa, falošná nádej na to že stretnete toho pravého. Tento nárok sa postupne redukuje na to, že stretnete aspoň niekoho normálneho. Počiatočné vzrušenie z okúsenia nepoznaného, napínavý sociálny experiment sa postupne mení na zúfalú honbu za nájdením dôkazu, že svet sa ešte úplne nezbláznil. Len jeden, stačí mi jeden fajn chlap.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som začala, nevedela som ako to chodí, koľko si mám o sebe napísať do profilu, koho oslovovať, akým štýlom debatovať. Rýchlo som sa však ostrieľala. Vtipné slovné prestrelky sú zábavné, ale k ničomu nevedú, len k zhltnutiu veľkých blokov času. Na perverzné inuendá väčšinou reagujú všetci muži, ale z nich sa potom ťažko vracia k normálnym témam. Profil si treba vyplniť podrobne, aby fungoval ako filter. Na Pokeci nadobudnete pocit, že si viete dohodnúť rande na každý deň. Áno, viete. Slabšie povahy si však z toho vyvodia, že ich osoba je logicky strašne žiadaná, a že si môžu vyberať. Prečítajte si ešte raz vetu z úvodu - výsledkom sú muži ako spomínaný Martin, ktorý absolútne stratil pojem o realite. Zabudnite na romantiku, na delikátne spoznávanie opačného pohlavia. Treba to brať húfom, porovnávať, triediť, robiť užšie výbery!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poďme však na kompletný výčet osobností, ktoré som od júna do novembra 2010 stretla online. Muž, ktorý sa nechce viazať a túto skutočnosť mi vyjavil až na našom X-tom rande, muž, ktorý sa nevyrovnal s rozchodom s bývalou a z ktorého sa stal môj spoločník na zopár športových tréningov, "komunikatívny" muž, ktorý povedal za celé rande dokopy 10 viet, muž, ktorý komunikuje jedna radosť, ale nie je mu rozumieť, a na vaše opakované prosby, aby hovoril zrozumiteľnejšie, keď vás už z toho sústredenia začína bolieť hlava, sa na záver urazí, jeden dobre vyzerajúci letný flirt, ktorý sa podobá na jedného sexi amerického herca z akčných filmov, muž tesne po rozchode s bývalou, ktorý to potrebuje s niekým rozoberať, muž tesne pred rozchodom, ktorý sa vlastne nakoniec ani nerozíde, muž, ktorý je v Bratislave len 2 týždne, zúfalo chce akúkoľvek ženu, a skoro som sa ho nezbavila, lepil sa na mňa celou cestou až k autu, starší muž, ktorý vás považuje za úlet na večer a skončíte vymetaním koktejlových barov do tretej do rána, kariérista, ktorý vám zaplatí drahú večeru v drahom podniku, a potom na vás nemá čas a ozve sa najbližšie za dva týždne, muž profík, ktorý vám neúnavne lichotí a myslí si, že na to skočíte, a ktorý zároveň otvorene prizná, že má doma ženu s malým dieťaťom, ale že tá ho už vyše roka nepriťahuje, a preto hľadá milenku (no nemá to úžasne vymyslené?!), chlapec, ktorý má vlastnú firmu, a ktorý popri jej budovaní zabudol na rozvíjanie svojej osobnosti a nemá žiadne hobby, nič nepozerá, nič ho nezaujíma, nedajú sa s ním rozoberať žiadne témy a konverzácia rýchlo hasne, muž, ktorý sa dohaduje a dohaduje a vždy stretnutie na poslednú chvíľu zruší, jeden milý quasimodo, ktorý si dal na web fotku, ktorá sa podarila vo vzácnom momente súhry svetla, uhla fotoaparátu, a ktorá bola ešte orezaná tak, že výsledný portrét len vzdialene pripomínal originál, muž, s ktorým som prečetovala celé popoludnie, a keď som ho poprosila o ďalšiu fotku, poslal mi fotku kde bol o cca 10 rokov starší!, chlapec, ktorý by chcel vzťah, ale nebaví ho randiť a tú fázu by chcel úplne preskočiť, chalan, ktorý sa o vás zaujíma v medzerách medzi tým ako sa rozchádza a zase vracia do vzťahu s vydatou ženou, o hodne mladší chlapec, mladší ako váš brat, s ktorým prežijete jedno romantické dokonalé rande, a na druhom vás obarí zdelením, že na jeho vkus sa to vyvíja až prirýchlo a už sa viac nestretnete, cestovateľský snob, ktorý vám vymenúva kde všade bol, a aké komerčné je ubytovať sa na dovolenke v hoteli, celý čas rozpráva len o sebe a vy len čakáte, či si všimne, že sa vás zatiaľ nič neopýtal, muž s tvrdým prízvukom v kombinácii s primitívnym vyjadrovaním, a tak ďalej a tak podobne, až nakoniec príde čerešnička na torte v podobe vyššieuvedeného Martina, ktorý to rovno berie rad za radom a ste preňho len jedna z mnohých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Človek by si myslel, že na dosiahnutie takejto kvalitnej módnej prehliadky pánov sa človek musí stretať s každým hlava-nehlava, bez toho aby prešli nejakým výberom. Ak sa však prizrieme bližšie, myslím, že som ešte celkom úspešne eliminovala flirtovačov, zberateľov a trofejníkov. Ikeď nie stopercentne.

Najväčším nebezpečenstvom je fakt, že stretávate ľudí z vrstiev a kruhov, v ktorých sa normálne nepohybujete, a teda vám ani nenapadnú niektoré postupy a motívy správania. Asi sa nedá nazvať naivitou to, keď vás ani len nenapadne, že človek, ktorý vám na rande opisuje svoju rodinu a priateľov, svoje ciele a plány, chce po vás len jednorazový flirt, alebo keď vám povie, že je slobodný, a nakoniec vysvitne že až-tak slobodný nie je (zjavne existujú odtiene slobodnosti, o ktorých ja ani netuším:). Najviac sa čudujem tomu, že ľudia o sebe hovoria nepravdy. Čudné je keď sa niekto prezentuje fotkou, na ktorú sa nepodobá, alebo na čete komunikuje o-sto-šesť-sto, a naživo má problém zo seba vysúkať plnovýznamovú vetu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rok 2010 teda uzatváram s tým, že som rezignovala. Teda najprv som sa asi 10-krát šokovala, znechutila, stramuatizovala a zdesila, až nakoniec som rezignovala :). Nechcem spoznávať svety iných ľudí, nechcem myslieť na to, že existujú divní a čudní ľudia, nechcem spoznávať mužov, ktorí berú ženy ako okrasný doplnok alebo trofej, mužov ktorí si nárokujú 10-krát viac ako vedia ponúknuť. Idem sa radšej prihlásiť na kurz varenia a zaobstarám si svorku mačiek! :D

PS: Záujemcom o sfilmovanie do romantickej komédie, ktorá končí tým, že sa niekto z menovaných hrdinov uvedomí a zrazu sa totálne zmení o 180 stupňov - čakám na nejaký hollywoodsky deal :DD

Silvia Arpasova

Silvia Arpasova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vraj zanechávam silný dojem a viacero mužov mi už povedalo, že sa ma boja. V skutočnosti ma však môžete natrieť na chleba :). A ako Anne Hathaway, aj sa vyznávam heslo "Keep them guessing". V praxi to znamená, že ak vás nepriateľ podceňuje, máte tromf v rukáve. :)A všimla som si, že v poslednej dobe používam až príliš často sarkazmus a humor namiesto bežnej komunikácie, bohvie čo by na to povedali psychológovia. Žeby kompenzácia humorom? Hmmm. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu